Sunday, July 19, 2009

Rocket "savior" Rockers!

Rocket Rockers is proving to be a savior in Indonesian music industry!


Of course, man!

Well, at least after we saw their new video “Hari Untukmu”, we could appreciate them as a positive Indonesian pop punk band to influence may others to follow their way. The video is reminding me a bit of Blink-182’s “Adam Song” video clip, which makes a nostalgic for me, yet, nice adaptation. The main point of the concept of the video is that the band is trying to give their kindness to the people around them, start from something small such as helping a down tool old Vespa, or sharing an ice cream to a kid.


"Hariku, harimu, takkan pernah ditelan waktu!"

Their path to 10 years of their career will also be celebrated in a “Hari Untukmu Concert” in 15 August 2009 at GSG Itenas. It shows that they have a pretty good consistency as a band, proven to have influence the growing up of independent music scene and bands in Bandung and Indonesia. They could be used as a good role model too, and it’s proven to the existence of a band such as Pee Wee Gaskins.



I hope they could always do their best and keep their musical characteristic. Good luck RORO!

Peace, love & respect!

Saturday, July 18, 2009

I see the soul!

I’ve just met with people from Jazz Goes to Campus (JGTC) 32nd, and they want to corporate with APERS ITB and IT Jazz to make the pre event in ITB. We had such a nice conversation with them, and I hope this will be one way to widen the networking of APRES ITB UI.


For JGTC!

What I amaze is Tesla from IT Jazz is very passionate to give his argument to JGTC. He share the misunderstanding of the note “Jazzier than ever” that means that it’s a pop event that’s “jazzier”, not actually a Jazz event. It should be “Jazzer than ever”. Stuffs like that. He also shares a lot about Bandung jazz communities that actually have deeper meaning of just ordinary jazz. He said that jazz fans in Bandung are more critical and better love the type of jazz that more educative, and not just a pop Jazz.

video

From this condition that IT Jazz has a good corporation with JGTC, I believe that IT Jazz as a new music unit in ITB could develop to be a huge jazz unit in the future. I hope that APRES ITB could always create good and strong relation with them. Good luck IT Jazz!

Written in Friday, 17th 2009

Very nice movie! Kambing Jantan!


Buy original product!

Well I saw the picture of a boy who are turning to be a man, and finding himself in this romantic piece of story. Raditya Dika is one of the best writers that I admire. His first blog are really revolutionary in Indonesian literary scene. He turns his life into a comedy piece of story that would make people laugh and amused. Honest, yet, expressive. No wonder that Rudi Soedjarwo is very sure to turn the novel into a movie.

What we can learn

I can learn how to be honest. In writing, actually the honesty and life experience will influence most, and we have to accept that. In the other hand, it also makes me feel better and relieve. It also increases our blessing to Allah SWT.
I also see the honest love story of Raditya Dika with Kebo in this movie and being truthful to be shown in the movie. Although in the end they were not mean to be, but it shows us a nice drama story. It makes us can learn something. Very nice exercise for LDR (Long Distance Relationship)! :)

The best scene

Every conversation between Radit and Kebo is my favorite scenes because I could “feel” the situation and condition of it, especially the scene in the park when Kebo asked Radit “Ada cewek lain?”. Kebo shows that she’s a strong woman to Radit, and Radit replies with unique and truthful answer. That’s a very rare condition, today! And then, when Radit went back from Adelaide to Kebo’s dorm to apology. That’s a very nice scene!

The word that I can describe is: “So sweet!”

Talk more, do more.

Peace, love & respect!

Wednesday, July 15, 2009

Welcoming APRES ITB!


_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 09:18:02

Teman-teman APRES, terima kasih atas kepercayaannya memilih saya menjadi Ketua Apres 2009/2010. Ini adalah amanah yang besar buat saya.

Kita harus bersama-sama membawa APRES menjadi lebih baik!

"Dengan Komitmen, Harus Bisa!"

-Tri Handoyo-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 09:32:11

bagus sekali, yoyo.. apalagi kalo bisa mewujudkan apres yang "lebih bersih, lebih baik, dan lebih cepat" seperti yang tercantum di signature e-mail lo...

-SYNTA-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 09:33:41

Jangan lupa visi misinya ditengah jalan ntar yo. Sukses!

-dannierio-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 09:35:08

yoyooooooo!!

maaf ya kmrn gw ga dtg musyawarah, tgl 3 gw kelayakan sidang. hidup dan mati gw kuliah di itb haha.

:) saya ucapkan selamaat dan sukses buat anda yah, sblm memulai segala sesuatunya dalam kepengurusan, ada bbrp hal yang ingin saya tekankan :

1. selalu mulai dari visi dan misi, jangan pernah dilupain. pada saat hal - hal ngga terduga kejadian, balik lagi ke visi dan misi lo. slalu ingetin bp2 lo ttg itu, dan jangan pernah takut untuk ngejar smua itu, krn visi dan misi lo udah disetujui oleh smua anggota apres, lo punya wewenang untuk ngejalanin semuanya dengan cara lo.

2. terkait dengan hal diatas, gimana mekanismenya? ada satu hal vital yg harus lo inget2, yaitu komunikasi! dari dulu komunikasi ini selalu jadi masalah di apres, gw soroti antar pengurus-anggota yah. harus ada birokrasi demokratis tertulis yang nentuin mekanisme, peranan anggota menurut klasifikasinya kalo ada, dan juga jangan lupa, kode etik dan norma - normanya. hal ini belom sempet dibenahin sampe kepengurusan kemaren, kalo ampe ada yg perlu disoroti menurut gw ya ttg hal ini.

3. ada banyak hal yang perlu lo pelajari dan baru akan lo tau stlh lo jadi ketua, jadi banyak - banyaklah bertanya! jgn berharap pihak - pihak tertentu datengin lo duluan untuk ngasih wejangan atau bahkan sampe mengeluh. sebagai ketua lo harus peka. ini smua insya Allah bsa dipelajari.

4. saat membuat kegiatan, inget, kita ni kuliah di itb. jgn sampe sesuatu yg ada di apres bener - bener menyita perhatian anggota sampe lupa sama akademisnya.

mungkin segitu dulu intronya haha. apa yg saya ucapkan ini berdasarkan keanggotaan saya semenjak 2005 di apres dan pengalaman pribadi saya dulu :p

selamat dan sukses untung bung yoyo! gw suka apres sekarang, ramai dan menyenangkan. keep it up! :D

doakan TA sayaaaaaaaaa. . saya LULUS juli!!!!!!

-radenprisya-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 12:38:49

selamat bung Yo!
Semoga tercapai cita2 kita bersama, apa itu?
menjadi musisi kl sy sih, makanya masuk apres.

-rangga muslim-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 14:23:55

wow sudah rame..
selamat untuk bung yoyok..

satu pesan dari saya,

ingat!! ketua itu berarti pemimpin! bukan BOS!, tau bedanya kan?

-Mahar-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 15:27:52

selamat bung yoyo!
semoga terwujud juga apres! yang ramah dan sopan. amin..

-enrico siregar-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 15:32:36

selamat sekali lagi buat bung yoyo,,
semoga APRES! taun kepengurusan sekarang banyak belajar,berkembang dan berkontribusi aktif di ITB,,

-henry bowie-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 16:12:36

hmm...inget semua masukan yang kemaren-kemaren lagi yo dan masukan dari milis ini..gw percaya ama lu dan temen apres lainnya!
selamat selamat selamat buat lu YO!!!
hahaha

-trian effransa-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 18:01:58

Selamat dan semangat bung yo!

--
Echaboy
Reza Rahman Mohammad
http://www.echaboy. com
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 23:32:09

OK
Selamat buay Yoyo..
Mari kita buat APRES! menjadi lebih baik sesuai visi dan misi yg l buat..

dan APRES! menjadi lebih bermusik, mengapresiasi musik, mendengarkan musik.

ya pokonya mah lebih baik..sip..

-nicko_cech-
_______________________________

Minggu, 31 Mei, 2009 23:41:12

visi misi lu bagus yo
tapi visi jangan jadi sekedar mimpi
nanti lu dibilang omdo

ditunggu proker2nya yaa...


aryo bangundityo the exposeboi..!
http://bengawan.multiply.com
http://www.myspace.com/mautedanlah
http://www.myspace.com/babyeatscrackers
_______________________________

Senin, 1 Juni, 2009 08:54:24

selamat ya yo!

gw bangga akhirnya ada jg ade kelas gw yg jadi ketua apres!

pesan2 lainnya akan menyusul di kemudian hari. hohohohoho..

-Budiarti Rahayu-
_______________________________

Senin, 1 Juni, 2009 09:10:04

Wah semoga sukses aja deh ngejalanin kepengurusannya. Tapi gw harap sih semuanya bisa saling membantu ngejalanin apres, jadi jangan semua beban dikasih ke si yoyo, bagi2 tugas lah sesuai kapasitas dan kemampuan terbaik masing-masing.

Good luck :)

Kunjungi blog saya:
http://mataharipertama.wordpress.com
http://kotakmakan.multiply.com

-adityo pratomo-
_______________________________

Senin, 1 Juni, 2009 14:03:41

slmat yok,...
gw tunggu arahan dri loe. ayo bergerak dengan mimpi ank2 bersama2.

-gilang permata-
_______________________________

Senin, 1 Juni, 2009 18:42:41

selamet ya yo!! komunikasinya harus lebih baik ya dengan semuanya

-hanif nugraha-
_______________________________

"My list of priority is basic needs, academic, and APRES ITB!"

Get ready for the revolution!

Peace, love and respect!

Tri Handoyo